Gyöngyteknősök játékos feladatokkal

A szembefűzéses technikával sokfélét fűztünk már. Az első ötletek a szívecskékkel voltak kapcsolatban, melyek Kata néninek is megtetszettek és saját tervezésű szívecskékkel készültek anyák napjára. Utána sorra fűztük az ABC betűit is síkban, jelenleg a 4. résznél tartunk. Ma jönnek a gyöngyteknősök… Miért is? 😉 

Mivel a gyerekek nagyon szeretik az állatos-gyöngyös alkotásokat,
most egy kicsit az állatos dolgokat fogunk fűzni.
A mintákat legkönnyebben négyzetrácsos papíron lehet megtervezni,
de ügyelni kell arra, hogy milyen irányban fűzzük meg.  

Ugyanaz és mégis más

Ugyanarról a mintáról kétféle teknős készült. 
Vajon miért lett másmilyen,
ha ugyanannyi gyöngyöt használtunk el mind a kettő fűzésnél?
Neked melyik teszik jobban? 😉 

1. teknős fűzési iránnyal

Nekem a jobb oldali tetszik jobban, szerintem az hasonlít az “igazi” teknősre. 😀 
Közben bizonyára észrevetted, hogy valóban ugyanaz a minta,
de az elsőnél vízszintesen olvastuk le a mintát, 
a jobb oldalinál pedig “függőlegesen” fűztünk.

Mivel a gyöngyök nem teljesen gömb alakúak,
így az első teknősnél a “ducibb” részük megemelte a teknős formáját. 

A 2. teknősnél pedig “laposan” illeszkednek egymásra a gyöngyök,
így hosszúkásabb lett a teknős formája. 

Ez a variáció tetszik nekem jobban, így ebből fűztem néhányat. 😀 
Íme a készlet! Amennyiben nem ismered a fűzési lépéseket,
akkor kattints a teknősökre és elvezetnek az alapokhoz! 😀 

160 cm-es 0,35 vastagságú rézdrótra fűztem
a 4 mm-es viaszgyöngyöket.

Kb. 150 cm drót kell majd még a megerősítésre is. 😉 

teknős ötletek

Feladatok megfigyelőképesség fejlesztésére

6 db teknőst készítettünk és nézd csak milyen sokféle játékos feladatot találhatunk ki
a gyermekünk megfigyelőképességének a fejlesztésére! 

Vajon a gyermeked előtt lévő gyöngyteknősök sokaságában
merre néznek a teknősök?
Előfordulhat, hogy több van balra, mint jobbra…
Vajon észreveszi a gyermeked, hogy a lapocskát megfordítva,
megváltozik az irányuk? 😉 

A felső sorban balra nézzenek a teknősök! 
Az alsó sorban pedig jobbra induljanak! 😉 

teknősök irányban

A következő képen 6 teknős párost láthattok.
Milyen közös tulajdonságuk lehet az egy párban fotózott teknősöknek? 

Ugyanolyan színű a háttér? 
Megegyezik a teknős testének a színe? 
Hol eltérő és hol azonos a teknős hátpáncéljának a gyöngye? 

Teknősök párban

Vajon mi a közös a 4 teknősnél? 

Teknősök szeme

(Közös a szemük színe) 

😀

Most 4 teknős került egy csoportba. Van közös tulajdonságuk? 😉 
Ha kettő-kettő teknősre kellene rámutatnod,
akkor találnál közös tulajdonságot? 😉 

Közös a teknősök háza

(Mind a 4-nek barna a hátpáncélja.
Van 2 lila és 2 drapp színű háttér. Van 2 fekete szemű)

Soronként számolgatva gyöngyöket a matekot is gyakoroljátok.
Vajon melyik teknősről készült a számolás? 
4 lila + 2 narancs + 2 lila + 2 narancs + 2 lila =
8 lila + 4 narancs = 12 gyöngy

😀
2 lila + 2 narancs +6 barna + 1 narancs + 1 lila =
3 lila + 3 narancs + 6 barna = 12 gyöngy

Mivel a végösszeg mindenhol 12 gyöngy, így könnyen ellenőrizhető,
hogy jó-e a számolás. 😉
Számoljátok meg az összes sort!

😀 

Függőlegesen is lehet számolni… 😉  

4 lila + 2 narancs + 3 lila = 7 lila + 2 narancs = 9 gyöngy

Mivel színenként utána csoportosítottunk, így duplán matekozott a gyerkőc!

😀

Nagyon sokszor gondolunk a gyöngyfűzésre csak úgy, hogy “füzögettünk egy kis gyöngyöt”, pedig ez sokkal több annál… Ma ismert technikával fűztünk gyöngyteknősöket síkban. És végül próbára tettük gyermekünk megfigyelőképességét. 😉 

Mit tanultunk és gyakoroltunk? 😉 

  1. Megfigyeltük a gyöngyök formáját és annak hatását a gyöngyteknős alakjára.
  2. Továbbgyakoroltuk a szembefűzéses technikát.
  3. Megfigyeltünk a gyöngyök színeinek váltakozását és darabszámát. 
  4. Gyakoroltuk a színeket, az irányokat, a magasabb és az alacsonyabb fogalmát.
  5. Megfigyeltük a gyöngyteknősök testfelépítését.
  6. Közös tulajdonságokat kerestünk, halmazokat hoztunk létre szempontok alapján.
  7. Megszámolhattuk a gyöngyöket, többféleképpen csoportosítva és gyakoroltuk az összeadást és a kivonást. 
  8. Melyik gyöngyből van több, melyikből kevesebb? Ha iskolás, akkor a különbséget is meg tudja mondani.
  9. Összegezve: volt egy kis játékos matekóra! 😀

Most már láthatod, hogy a megfűzött gyöngyteknősökkel is
milyen sok képességterületet lehet fejleszteni.
Fűzz gyöngyöt gyermekeddel!
Fejleszd képességeit gyöngyfűzéssel!
Adj lehetőséget a közös alkotás élményére!
A sikerélmények átélésére.
Sok ötlettel várunk a Fejlesztő gyöngyöző csoportban. 😉 

A közös alkotás sikerének a titka az is, hogy megismered a gyöngyfűzés lépéseit egyedül, amennyiben kezdő gyöngyfűző vagy. Ez fontos dolog, mert ha gond van fűzés közben, akkor találod ki a lépések helyességét, esetleg többször eltéveszted, akkor az közös kudarcot, csalódást fog okozni. Ha volt gyakorlás, akkor amikor ketten alkottok,  már tanácsokat is tudsz adni gyermekednek. Így átélhetitek a közös sikerek élményét!!!  😉 

Tetszett a gyöngyteknős ötlet? IGEN? 😉
Akkor mutasd meg ismerőseidnek!

Kedvet kaptál a megfűzéséhez?
Gyöngyöt  keresel hozzá és drótot?
😉 

Egy kattintás és már válogathatsz a gyöngyök között,
melyekből a gyöngyteknősök fűzhetők. 😉

Jó vásárlást kívánok! 😀

Elfáradtatok és egy kis mesére vágytok?
Akkor egy kattintás és már olvashatod is a gyöngycsibés történeteket! 😉

Köszönöm!

Szólj hozzá!