Bejegyzéseim többsége a gyöngyfűzésről és annak képességfejlesztő hatásáról szólnak. De mindenki tudja, hogy a képességek fejlesztése összetett dolog. A megfigyelőképesség fejlesztésének is sok útja van, és az egyik legfontosabb módja a megfigyelések, tapasztalások a valóságban. Mindig nagy tisztelettel néztem azokra a tanító nénikre, akik összevont osztályokban tanítanak, hiszen az ő felkészülésük minden napra sokkal összetettebb, mint azoknak, akik egyszerre csak 1 osztályt tanítanak. Ica tanító néni osztályában 4 évfolyam van együtt. Nézzük meg, hogy ő milyen ötleteket valósít meg összevont órák keretében!  😉 

Át is adom a szót Kozákné Szentgyörgyi Ilona tanító néninek… 

Bemutatom nektek az én kis iskolámat Ordason (BKKm. Kalocsa környéke), ahol 35 éve dolgozom. Amióta iskola létezik ebben a kis faluban, azóta csak összevont oktatás folyt, így még most is 1-4 összevonásban.  Rendelkezünk minden olyan eszközzel, amivel más “nagyiskolák” is, sőt… 😉
Van számítógépparkunk, tabletok, IKT és digitális tábla, és most kerülnek bevezetésre a lego robotok. Jelenleg 8 kisdiákunk van, 2 mesterpedagógus tanítja őket egész napos szervezeti formában. Én a készségtárgyakból a rajzot tanítom. Ebből mutatok be nektek 1-2 alkotást, melyek az idén készültek. Összevont osztályban úgy kell megtervezni a tananyagot, hogy a követelményeket is teljesítsük és minden korcsoport számára megoldható legyen a feladat.

Az első ilyen közös feladat a portrékészítés

Ez a faladat minden korosztály számára megoldató.
A gyerekek maguk választottak párt és szemben ültek egymással.
Arc részeinek elhelyezkedését megbeszéltük és utána azt,
hogy milyen technikával és eszközzel dolgozunk.
A rajzok zsírkrétával készültek. 

         

Instrukció: Figyeld meg jól a szemben ülő társad arcát!
Rajzold le! Figyelj az érzékszervek elhelyezkedésére, haj-szemszínre!
Próbáld meg úgy lerajzolni, hogy a jellemzők alapján ráismerjünk arra, akit lerajzoltál!

😉

Mozgásábrázolás 

A következő feladatban képeket egészítettek ki mozgásábrázolással.
Ez a feladat egy kicsit több előkészületet igényelt. 

Lefényképeztem az iskolába vezető utat, a bejáratot és az önkormányzati autót,
amivel 2 kisgyereket úgy hoznak át a másik településről. 

Eszközmeghatározás: Csak fekete színessel dolgozz,
a lényeges részeket kiemelheted fekete filctollal! 😉 

Instrukció: Válassz a képek közül, egészítsd ki az utcarészletet,
és rajzold oda magad és társad, ahogy jöttök/mentek az iskolába (ból)!
Íme az elkészült rajzok együtt! 😉 

😉

Emberi alak mozgása 

Elérkeztünk a 3. feladathoz, amely emberi alak mozgásának megfigyelése
(2-3-4. osztály  és az 1. osztály tavaszi képet festett, most képesség
és osztály szerinti differenciálás is volt)

Folytattuk a mozgások megfigyelését, ábrázolását.
Egy kisgyereken megfigyeltük alaposan a különböző testhelyzeteket,
majd néztünk IKT-n olimpiai versenyágakból részleteket.

Instrukció: Válassz a mozgásokból 4 olyat, amelyiket már te is végeztél!
Rajzold le, tedd megfelelő környezetbe!

Segít a helyes ábrázolásban a lap! Ha készen vagytok,
vágjátok ki a lapról a rajzhoz megfelelő mozgást és ragasszátok fel!

Kedves Ilona!

Köszönöm, hogy megosztottad velünk a közös rajzolás örömét. Mindig boldog vagyok, amikor pedagógusok beavatnak az óráikon megvalósított ötletekbe és megmutatják, hogy milyen ügyesek és kreatívak a gyerekek. 😀 Gratulálok a tanítványaidnak a csodaszép munkájukhoz!
További jó rajzolásokat kívánok!  😉 

😀

Tetszenek ezek az ötletek? Mutasd meg kisgyerekes ismerőseidnek!
Minél több kisgyerek ismerje meg a rajzolás örömét!


Amennyiben érdekel a gyöngyfűzés is, akkor tanítsd meg gyermeked,
vagy tanítványod a gyöngyfűzés titkaira! 😉

Csatlakozz a Fejlesztő gyöngyöző Bigyi-Bogyó ötletekkel csoporthoz,
ahol gyerekeknek való ötleteket ismerhetsz meg
és fejlesztő feladatokat a gyöngyből készített alkotásokhoz. 

Köszönöm! 😀