Emlékeztek? Március végén mutattam be Kata nénit és az olvasni szerető tanítványait… Nagyon sok könyvet ismertettek meg egymással az olvasóverseny során. További részleteket a képre kattintva olvashatsz.  😉

Az elmúlt napokban újabb különleges programra készültek.
A részleteket Kata néni meséli el… 

Kiskorom óta nagyon szeretek gyöngyöt fűzni és mindenképp szerettem volna a gyerekeknek is megtanítani. 
Igaz, kicsit másképp terveztem (Nagyobb, vasalós gyöngyökkel damillal kezdve először csak az egysoros láncfűzést… Majd a “virágszirmos” fűzést, mikor bal és jobb oldalon is van 3 gyöngy, és utána felvesz egyet, amin keresztülfűz, stb…), de ez az online oktatás miatt elmaradt… 🙁 

Viszont már nagyon rákészültem a gyöngyözésre, és a varrásnál tapasztaltakból kiindulva sejtettem, hogy nekik is kedvükre lesz, így úgy döntöttem, hogy belevágok… 😉 Nem egyszerű a gyöngyözés osztály szinten, így több dolgot is kell figyelni. Nálam van 2-3 gyerek, akiben biztos voltam, hogy hamar ráéreznek, és ők lettek a “csoportvezetők”.
Jelenleg nem teljes osztállyal voltam, csak 14 fővel, így egyedül is győztem az irányítást. Nagyobb létszám esetében szükséges még egy pedagógus, vagy 2 csoportba bontva alkossanak. 😉 

Múlt héten már terveket “szőttek”, vagyis rajzoltak a gyerekek.
Nézzétek csak! 😉
Mindenkinek egy 9 x 8-as felületre kellett szívecskét terveznie.
Adott volt a nagy szív és a kis szív mintája, és azt “csak” színezni kellett.

Lehetőség volt egyéni minták tervezésére is, ezt láthatjátok a 3. oszlopban.
Nagyon ötletes minták születtek, sok-sok szívecskével…
Volt, aki 4 szívecskét tervezett erre a kicsi felületre!!! 😀 

A tervekben fontos volt a gyöngyök színe, hiszen ez határozta meg,
hogy milyen színű gyöngyökre lesz szükségünk. 😉
Tehát nemcsak terveztünk,
hanem gyöngyöket is számoltunk, összesítettünk. 😉 

Tegnap megérkeztek a 4 mm-es viaszgyöngyök,
melyekkel könnyebb dolgunk lesz,
mert egyenlő méretűek és nem kell válogatni, mint a kásagyöngyöknél. 😉 

Előkészítettem a fűzéseket, ez azt jelenti,
hogy megfűztem az első 3 sort mindenkinek.  🙂

Ez nagyon fontos volt, hiszen még nem fűztek gyöngyöt minta szerint,
így szükség volt az előfűzésre, hogy beleférjünk az időnkbe. 😉 

Mindenkinek a saját tervét is hozzátűztem, hogy tudjam, melyik kié lesz.

A gyerek harmadának egyáltalán nem kellett segíteni, a másik részének elég volt a “levegőben” elmagyarázni a fűzést.
Néhány kisgyerek viszont több segítséget igényelt, őket a hozzájuk ültetett ügyesebbek tudták segíteni. 🙂
Így menet közben sem mindenki rám várt, hanem sokszor megoldották asztalon belül. 😀 

Azt kell mondanom, nagyon ügyesen vették az akadályokat!
Így, hogy még egyáltalán nem foglalkoztunk gyönggyel,
nagyon meglepett, milyen hamar ráéreztek a dologra.

Amire még nagyon büszke vagyok, hogy miután megbeszéltük,
hogy nézzük a mintalapunkat, és hogy tartjuk a drótot…
megegyeztünk, hogy mindig a bal oldali drótra fűzünk fel,
majd aztán keresztezünk,
egyszer sem kellett senkinek visszabontani a munkáját! 😀 

Ez a minta követésének szempontjából fontos volt,
hiszen nem mindenkinek volt szimmetrikus a mintája… 😉

A visszafűzéstől féltem egy kicsit, mert nálam is volt itthon példa rá,
hogy 1-1 sor “megmakacsolta” magát. 🙁 
Ebben a munkafázisban kellett főleg a segítség, a felfűzés és elvarrás jól ment.

Az elfűzésben, ha elakadtak, besegítettem, de 1-2 soron kívül egyedül csinálták.
Olyanokra is rájöttek, hogy a drótot vonalzóval teljesen simára ki tudják simítani 😃
Azt is felfedezték néhányan, hogy a visszafűzésnél segít,
ha elkezdik görgetni a gyöngyöket, így jobban “halad” belül a drót. 😃
Tehát nagyon kreatívak, ötletesek és segítőkészek voltak egymással. 

Íme a kész szívecskék sokasága, melyeket a gyerekek anyák napjára fűztek… 

Az elpakolással együtt belefértünk 2 tanórába.
Matek órán a kerület és terület számításnál vagyunk,
így azt kicsit beleszőttük a gyöngyfűzésbe. 😉

Csodálatos 2 órát töltöttünk együtt tanítványaimmal.
Ezekkel a szívecskékkel kívánunk… 

Boldog anyák napját minden édesanyának és nagyinak! 

És a legjobb, hogy van egy kisgyerek, aki nagyon nem szereti sem a rajzot,
sem a technikát. De a “varrásnál” meg most abba sem akarta hagyni a feladatot.
Kérdezte, hogy “Akkor holnap ugye a mamáknak is fűzünk valamit? “. 😉
Azt hiszem egy közös alkotásban az ilyen élmények,
kérdések erősítenek meg abban, hogy jó, hogy kipróbáltuk
és nyitottá válunk az újabb gyöngyfűzésre is… – zárta szavait Kata tantó néni. 

Kedves Kata!

Köszönöm, hogy megosztottad velünk az alkotás örömét. Mindig boldog vagyok, amikor pedagógusok gyöngyfűzésről mesélnek. 😀 Gratulálok a tanítványaidnak a csodaszép munkájukhoz!
Bízom benne, hogy beszámolódat olvasva egyre többen fognak majd gyöngyöt fűzni… 😉 

 

Tetszenek az ötletek? Mutasd meg kisgyerekes ismerőseidnek!
Minél több kisgyerek ismerje meg az alkotás örömét!
Tanítsd meg gyermeked, vagy tanítványod a gyöngyfűzés titkaira! 😉

Csatlakozz a Fejlesztő gyöngyöző Bigyi-Bogyó ötletekkel csoporthoz,
ahol gyerekeknek való ötleteket ismerhetsz meg
és fejlesztő feladatokat a gyöngyből készített alkotásokhoz. 

Köszönöm! 😀