Napok óta szívecskék sokaságát látjuk a Valentin-nap miatt. Én is hoztam szívecskéket egyet, kettőt… majd kiderül, hogy mennyit. 😉 A régebben mutatott gyöngyszívecskéket nem mindenki tudja megfűzni a gyerekek közül. 🙁 Van aki csak úgy tudja fűzni, ha szinte minden gyöngynél segítünk, így egy idő után elfogy a gyerkőc és az “oktatója” türelme is. 🙁 

Most olyan mintát hoztam, amelynél sokkal kevesebbet kell segítened, vagy szinte önállóan megoldja a fűzést a gyermeked. 😉 

4 mm-es piros és fehér viaszgyöngyökkel fogunk dolgozni,
120 cm-es 0,35 vastagságú rézdrótra

Első sor: 4 db piros 1 db fehér és újra 4 db piros gyöngy.
Ezeket az enyhén félbehajtott drótra ráfűzzük. 

Második sor: az egyik drótágra felfűzünk
3 db piros, 3 db fehér és 3 db piros gyöngyöt,
de nem hagyjuk leesni a többi közé,
hanem a másik dróttal szemből belefűzünk (cicázunk 😉 ).
Ez a 2. sor fogja “leszorítani” majd az első sort is.
Ügyelj arra, hogy a két drótszál egyenlő hosszú legyen! 😉 

Ez az a rész, ahol biztosan kell segítened a gyermekednek…

Miután az előző sort szorosra húztad, úgy látod,
hogy “messze” van egymástól a 2 sor, ne búsulj, majd közelebb kerül…
Fűzd fel a 3. sort is 2 db piros, 5 db fehér és 2 db piros gyöngy jön.
Újra szembefűzöl és húzd jó szorosra!
Most pedig az asztalra helyezve nyomd össze a sorokat!  😉 

Nézd meg, hogy a 4. sornál már szépen összeilleszkednek a sorok! 
Minden sornál szorosra húzunk és egymáshoz nyomjuk a sorokat,
akkor lesz szép a formája. 😉 

További sorokat leolvashatod a kész ábráról…
Figyelj arra, hogy mindig 9 db gyöngyöt kell felfűzni összesen! 
Mielőtt tovább haladnál mindig nézd meg,
hogy van-e 9 db gyöngy és jól alakul-e a szív formája,
vagy elrontottad a piros-fehér gyöngyök darabszámát! 

Elkészültetek a sorokkal és úgy érzed, hogy nem elég jó a tartása… 🙁 
Azért fűztünk hosszú dróttal, hogy a maradékkal megerősítsük az alkotásunkat.
A képen láthatod, hogy az utolsó sorból visszafordulunk és újra átfűzzük az össze sort.
Ez nem egyszerű feladat, általában a felnőttekre vár ez a “munka”. 😀
Mindig soronként csináljuk a szembefűzést,
mert így tudjuk jól meghúzni a szemben lévő drótokat. 

Lehet, hogy nehezen megy bele a drót a sorba,
akkor nézd meg a végét, és vágd le, ha görbe!
Ha valahol belül akad meg,
akkor két ujjaddal mozgasd meg a sor gyöngyeit,
hogy elforduljon a dróton a gyöngy és sikerülni fog az átfűzés. 😉
Sok türelmet igényel és kitartást, ne add fel! 😀
Közben a gyerkőcöd megfűzheti a másik variációt is,
vagyis a fehér alapon a piros szívet… 😉 

Sikeresen átfűzted a sorokat és még mindig van drótunk… Vajon miért? 
Sajnos még nem vagyunk kész, még egy megerősítés következik.
Ígérem ez már könnyebb! 😉
Fordítsd meg a szívet és “varrd” végig az oldalát!
Amikor áthúzod a drótot, akkor mindig ott fogd meg erősen,
ahol az “átöltés” van! 

Elsőként az egyik oldalt “varrd” végig!
Remélem ez a kép még jobban segít… 😉

Amikor a másik oldalt is végigvarrtad, akkor csinálj még egy szembefűzést,
mert ez a sor kimaradt, hiszen itt kezdtük… 😉
A maradék drótot pedig vágd le! 😉

Ezen a képen már láthatod a fordított színösszeállítást is.
Most arra gondolsz, hogy a szív szebb lett volna,
ha nem ér ennyire a szélére, vagyis körben lenne még 1-1 sor.
Igazad van, de akkor már túl nagy lenne és nehéz lett volna a szembefűzés. 🙁
Újabb ötlet tőled: akkor miért nem kisebb a szív? 😉
Jó kérdés, hamarosan elárulom ennek is az okát. 😉

Nagyon sokszor gondolunk a gyöngyfűzésre csak úgy, hogy “füzögettünk egy kis gyöngyöt”, pedig ez sokkal több annál… Nézd csak!

Mit tanultunk és gyakoroltunk? 😉 

  1. Ismerkedtünk a dróttal és a gyöngyökkel. Megfigyelhetjük a formáját, anyagát.
  2. Megfigyeltük, hogy milyen gyöngyökből épül fel és előkészítettük a hozzávalókat, közben számoltunk is…
  3. Csipegettük a gyöngyöket – ujjak finommotorikája fejlődött.
  4. Gyakoroltuk a 2 kéz koordinációját, hiszen a gyöngyök felfűzés nagy figyelmet igényel… 😉
  5. Figyeltünk a gyöngyök váltakozására és darabszámára. Fejlődött a megfigyelőképesség.
  6. Gyakoroltuk az irányokat: jobb és bal oldal.
  7. Megfigyeltük a gyöngyök darabszámát, váltakozását. 😉 
  8. Megszámolhatjuk, hogy mennyi gyöngyöt fűztünk fel színenként, vagyis gyakoroltuk az összeadást. 
  9. Melyik gyöngyből van több, melyikből kevesebb? Ha iskolás, akkor a különbséget is meg tudja mondani.
  10. Szóba kerülhet a szimmetria fogalma. Hiszen a kezdet, a jobbra-balra fűzés és a zárás is erről szólt.
  11. Kitartást, türelmességet is gyakoroltuk. 
  12. Kudarctűrő képességet is fejlesztettünk…
  13. Megtanultuk a “drótos” varrást
  14. És a lényeg a sikerélmény az alkotásban és büszkeség, amikor mindenki dicsér. 😀 

Most már láthatod, hogy egy ilyen egyszerű szívecske megfűzésével is
milyen sok képességterületet lehet fejleszteni.
Fűzz gyöngyöt gyermekeddel!
Fejleszd képességeit gyöngyfűzéssel!
Adj lehetőséget a közös alkotás élményére!
A sikerélmények átélésére.
Sok ötlettel várunk a Fejlesztő gyöngyöző csoportban. 😉 

A közös alkotás sikerének a titka az is, hogy megismered a gyöngyfűzés lépéseit egyedül, amennyiben kezdő gyöngyfűző vagy. Ez fontos dolog, mert ha gond van fűzés közben, akkor találod ki a lépések helyességét, esetleg többször eltéveszted, akkor az közös kudarcot, csalódást fog okozni. Ha volt gyakorlás, akkor amikor ketten alkottok,  már tanácsokat is tudsz adni gyermekednek. Így átélhetitek a közös sikerek élményét!!!  😉 

Tetszett a szívecskés ötlet? IGEN? 😉
Akkor mutasd meg ismerőseidnek!

Kedvet kaptál a megfűzéséhez?
Gyöngyöt  keresel hozzá és drótot?
😉 

Egy kattintás és már válogathatsz a különböző gyöngyök között,
melyekből a szívecskék fűzhetők. 😉

Jó vásárlást kívánok! 😀

Elfáradtatok és egy kis mesére vágytok?
Akkor egy kattintás és már olvashatod is a gyöngycsibés történeteket! 😉

Köszönöm!