Szeptemberben 2-szer fűztünk már gyöngybetűket. Így a gyöngy ABC 6 betűjét ismerjük már. 😉 Kattints a képre, ha még nem fűzted meg eddig ezeket a betűket!
Fűzzünk U és O betűket!
Ma folytatjuk a fűzést, de már csak a kész ábrákat mutatom meg,
hiszen az alapfűzéseket már ismered. 😉
Továbbra is 80 cm-es 0,35 vastagságú rézdrótra fűzünk 4 mm-es gyöngyöket.
A betűk és a háttér színeit te határozod meg. 😉
A lila-piros változat jó ötletnek tűnt, de kicsit nehéz volt fotózni… 🙁
A betűk megfigyelése is újabb képességfejlesztési lehetőség.
Hasonlítsátok össze a betűket! Mi a közös bennük és mi más?
Közös: a piros betű szín és az első 7 sor mintája…
Eltérő: a betűk háttere és a 8. sor mintája…
H betű vízszintes és függőleges „egyenesei”
A H betű mintáját nagyon könnyű követni,
kisebb gyerekek is gyorsan leolvassák és akár meg is fűzik.
Az előbb arról írtam, hogy a lila háttér nem volt túl jó ötlet,
de most láthatod, hogy a lila és világoskék párosítás sem jó. 🙁
Igaz a betű „élessége” igazából fotózáskor okoz csak gondot,
de jobb, ha a háttér halványabb, a betű pedig élénkebb színű.
A betű megfigyelésekor kereshetünk 2, 3, 5 és 9 gyöngyös csoportokat is.
Számoljuk meg, hogy hányszor fordul elő,
így a szorzótáblát is gyakorolhatjuk.
Számolgatás közben jobban rögzül a betű „mintája ” is. 😉
Ugyanaz és mégis más?
Vajon mit jelent a fenti kérdés?
Mind a két betűben az egyik egyenes átlósan halad.
A másik 2 egyenes vízszintes vagy függőleges,
és így már 2 új betűnk van. 😉
Láthatod, hogy a Z és N betűk megfűzése is egyszerű,
ha látjuk a hasonlóságot és az eltérést is.
Figyeljétek meg, hogy melyik betűnél volt jó a színek párosítása 😀
és melyiknél nem annyira jó? ;(
Hamarosan folytatjuk… 😉
Nagyon sokszor gondolunk a gyöngyfűzésre csak úgy, hogy „füzögettünk egy kis gyöngyöt”, pedig ez sokkal több annál… Nézd csak!
Mit tanultunk és gyakoroltunk? 😉
- Ismerkedtünk a dróttal és a gyöngyökkel. Megfigyelhetjük a formáját, anyagát.
- Megfigyeltük, hogy milyen gyöngyökből épül fel és előkészítettük a hozzávalókat, közben számoltunk is…
- Csipegettük a gyöngyöket – ujjak finommotorikája fejlődött.
- Gyakoroltuk a 2 kéz koordinációját, hiszen a gyöngyök felfűzés nagy figyelmet igényel… 😉
- Figyeltünk a gyöngyök váltakozására és darabszámára. Fejlődött a megfigyelőképesség.
- Gyakoroltuk az irányokat: jobb és bal oldal, vízszintes, függőleges és átlós.
- Megtanultunk, illetve elmélyítettünk a gyöngy ABC újabb 5 betűjét.
- Megfigyeltük a gyöngyök darabszámát, váltakozását. 😉
- Megszámolhatjuk, hogy mennyi gyöngyöt fűztünk fel színenként, vagyis gyakoroltuk az összeadást.
- Melyik gyöngyből van több, melyikből kevesebb? Ha iskolás, akkor a különbséget is meg tudja mondani.
- Szóba került a szimmetria fogalma és összehasonlítottuk a betűket is.
- Kitartást, türelmességet is gyakoroltuk.
- Kudarctűrő képességet is fejlesztettünk…
- Megtanultuk a „drótos” varrást
- És a lényeg a sikerélmény az alkotásban és büszkeség, amikor mindenki dicsér. 😀
Fontos, hogy a tudásunk lépésről lépésre legyen kialakítva,
hiszen így lesz maradandóbb, vagyis tartósabb a tudás.
Fűzz gyöngyöt gyermekeddel!
Fejleszd képességeit gyöngyfűzéssel!
Adj lehetőséget a közös alkotás élményére!
A sikerélmények átélésére.
Sok ötlettel várunk a Fejlesztő gyöngyöző csoportban. 😉
A közös alkotás sikerének a titka az is, hogy megismered a gyöngyfűzés lépéseit egyedül, amennyiben kezdő gyöngyfűző vagy. Ez fontos dolog, mert ha gond van fűzés közben, akkor találod ki a lépések helyességét, esetleg többször eltéveszted, akkor az közös kudarcot, csalódást fog okozni. Ha volt gyakorlás, akkor amikor ketten alkottok, már tanácsokat is tudsz adni gyermekednek. Így átélhetitek a közös sikerek élményét!!! 😉
Tetszett a betűs ötlet? IGEN? 😉
Akkor mutasd meg ismerőseidnek!
Kedvet kaptál a megfűzéséhez?
Gyöngyöt keresel hozzá és drótot? 😉
Egy kattintás és már válogathatsz a különböző gyöngyök között,
melyekből a betűk fűzhetők. 😉
Jó vásárlást kívánok! 😀
Elfáradtatok és egy kis mesére vágytok?
Akkor egy kattintás és már olvashatod is a gyöngycsibés történeteket! 😉
Köszönöm!