Éppen a tavaszi összeállítás első részét terveztem, amikor „közbeszólt” a karantén… 🙁 Elkezdődött az „online oktatás”, amelybe most nem szeretnék belebonyolódni… Többször nézegettem a gyerekek elkészített alkotásait, és tervezgettem a bemutatásukat. De valami miatt eddig elmaradt, de most pótlom! 😉
Kezdjük is el!
Utoljára a karácsonyi írásomat olvashattátok, nézzük mi is készült azóta!
A gyöngyfűzés egyik „képessége” a térlátás fejlesztése.
Erre nagyon nagy szükség van, mert a gyerekek kevesebbet mozognak,
kevesebbet alkotnak így a térlátásuk nem fejlődik megfelelő módon.
Ezt leginkább felső tagozatban tapasztaljuk,
amikor térbeli rajzokat kell elemezni illetve lerajzolni.
Illetve már én is tapasztalom a kockák fűzésénél,
amikor néhány gyerkőc „nem látja” a mintát az oldalakon,
„összevarrásoknál” gondok vannak.
Szerencsére mire elkészül 2-3 db ugyanabból a méretből,
már érzékelhető a fejlődés. 😉 😀
Az ügyesebbek már továbblépnek és egyre nagyobb mérettel,
kisebb gyöngyökkel és sokféle színnel fűzik a kockákat. 😉
Itt már saját mintatervek is születnek. 😉
A gitár fűzés alapjait is leraktuk az ügyesebb gyerkőcöknél.
A mintát szinte teljesen maguk olvasták le, ami nagyon sok lépésből áll.
A következő lépés majd a „dupla” gitár fűzése lesz. 😉
A lyukas kocka és a hiányos kockák fűzése is elkezdődött.
Íme az egyik, ami olyan mintha „asztal” lenne, de nem az…
Még hiányzik egy oldal, reméljük hamarosan azt is megmutathatom. 😉
És idén is belekezdtünk már a gyöngybetűk fűzésébe is.
Sajnos ez sokaknak ott félbemaradt a karantén miatt… 🙁
A kezdő szakkörösök is megfűzték a saját gyöngykokárdájukat. 😉
A kokárdák fűzésével egy időben néhányan megtanulták a pénz „befoglalását” is.
Mire jó ez? Arra, hogy majd különböző medál alapokat is tudjunk befoglalni. 😉
Több tanuló már a gyöngyszövés alapjaival is megismerkedett,
néhány alkotás már el is készült. 😉
Az alapokat 4 mm-es gyöngyökkel gyakoroltuk,
az ügyesebbek pedig már 3 mm-es gyönggyel szőttek.
Kipróbáltuk a 2 soros szembefűzést, ezek a fehér alapú karkötők.
És elkészült egy fodros alkotás is, amely már nagy gyakorlatot igényel. 😉
A gyerekek többsége arra vágyik, hogy gyöngyállatkákat tudjanak fűzni.
Már fűztünk néhányat, de ezek többségében csak síkbeli állatkák voltak . 😉
A térbeli gyöngyállatkák fűzése nehéz feladat.
Sokaknak nem is sikerül, ha nem tanulja meg az alapokat.
A polip fűzése kiváló lehetőség az „alapozásra”. 😉
Eddig tartott a szakkörös munkák bemutatása.
Sajnos március közepén sok alkotás félbe maradt. 🙁
Bízom benne, hogy megtaláljuk a módját ezeknek a befejezésére.
😀
Mához egy hétre anyák napja lesz.
Sajnos nem tudtunk készülni gyöngyös alkotásokkal. 🙁
Néhány hete csodaszép gyöngyvirágos fotókat kaptam az iskolai csoportban… 😉
Ezzel a montázzsal szeretnék boldog anyák napját kívánni a kedves anyukáknak!
A fotókon nem látható mindig minden alkotás,
mert különböző tempóban haladnak a gyerekek,
illetve esetleg hiányoztak 1-1 alkalommal. 😉
Bízom benne, hogy Nektek is tetszenek az ötletek és szívesen kipróbáljátok.
A tavalyi alkotásokat itt nézheted meg újra.
Amennyiben kisebb gyerkőc is van a családban,
akkor olvassatok egy kis gyöngycsibés mesét!
Egy kattintás és már meg is találtad! 😉
Mindegy, hogy milyen technikával alkot a gyermeked,
az a lényeg, hogy megszeressen alkotni. 😀
Lehet, hogy a kedvenc tevékenysége viszi a hobbija felé,
és a hobbija később segítheti abban,
hogy merre tanuljon tovább… 😉
Éld át az alkotás örömét gyermekeddel!
Köszönöm!