Hogyan tekerik a gyerekek a fonalat a gombolyagra?

A blogon nagyon sok gyöngyfűzési ötletet találhatsz, amely kiemelkedően fejleszti gyermeked képességeit. Ezek az ötletek a Bigyi-Bogyó ötletekre kattintva láthatók. 😉 

De nem csak a gyöngyfűzés fejleszt, hanem pl. az interaktív mesekönyv bemutatók is. A gyöngycsibés meséimmel kapcsolatban ezeken a bemutatókon sokféle játékos feladatot oldunk meg, miközben egyre jobban megismerjük a mese szereplőit. A képre kattintva láthatod a mesekönyv bemutatókról írt élménybeszámolóimat. 😉 

Győr- Gyöngycsibés bemutató 

A sokféle játékos feladatok közül az egyik legnépszerűbb
a Musi és Nuti cicával kapcsolatos fonaltekeréses feladat
. 😀

A fonalak feltekerése nem könnyű,
igaz régebben gyakran tekertünk fonalat a nagyival,
amikor horgolt, vagy kötögetett. 😀
Ma sajnos ez már ritkábban fordul elő,
pedig ez egy nagyon fontos fejlesztő tevékenység,
hiszen a kezeknek és a szemeknek nagyon összehangoltan kell dolgoznia. 😉 

A Mesés gyöngycsibe klubban az egyik játékos feladat volt a fonaltekerés. 😉 
A tekerésekről fotókat kaptam és a szülők megírták a tapasztalataikat is.
Ezekből mutatok néhányat… 😉 

Tekerések „kézről” indulva…

„Az első gombolyítós játékban Léna lányom vett részt.
Egy hosszú fonalat kezdett tekerni a kezére, ez volt az alap.
Erre tekerte tovább a szálat. Így ugyan nehezebb volt,
de korábban már ezzel a módszerrel készített kis pomponokat,
így nem okozott neki gondot. 😉 „

Örülök, hogy előkerült ez a tekerési mód is,
egyébként akkor is szoktuk ezt alkalmazni,
amikor nincs mire tekerni az új gombolyagot és valóban ez lesz majd az alapja. 

Fonaltekerés 1.

„A második körben az elsős fiamat,
Bogdánt kértem meg a gombolyításra.
A gombolyagból tekertem neki le, s azt tekerte vissza.
6 éves lévén, nehezebben ment a tekerés.
A vége felé betekeredett kicsit a fonal, szét kellett szednie.
Elsőre nem volt rossz. Remélem, legközelebb még jobban fog menni.
Kellemes időtöltés volt. 😀 „

A vége felé betekeredett kicsit a fonal, szét kellett szednie… 😉
Olvashattuk a beszámolóban… 😉
És ez nem hiba, hiszen Bogdán egy tanulási folyamat elején tartott
és fontos, hogy az elakadásokat a gyakorlás
és a tapasztalatszerzés részeként éljék meg a gyerekek.
És elégedettek legyenek az első lépéseknél is,
„kellemes időtöltés” legyen, ahogy az anyuka is írta. 😉

Fonaltekerés 2.

A fonaltekerés jó móka is lehet? 

„Nagyon tetszett a gombolyítás a gyermekeimnek,
többször is próbálkoztak vele.
Adrienn (6 éves), ő jobban odafigyelt a „szépségre”.”

Fonaltekerés 3.

„Bence (9 éves), ő gyorsabban tekerte.
Néha volt, hogy „megszökött” a gombolyag
és olyankor kitört a nevetés.” 😀 

Ebből a kis beszámolóból kiderült, hogy közös játék is lehet egy kis gombolyítás. 
Többen azt gondoljuk, hogy a lányokhoz kicsit közelebb áll a fonaltekerés,
ahogy Adrienn esetében láthattuk,
és Bence tekerésénél pedig megtapasztalhattuk, hogy versenyezni jó!!! 😉 

Fonaltekerés 4.

„Kb. 3 méter cérnát tekertem fel, nekem nem volt nehéz.
Nem ment nehezen, csak kicsit csúnya lett a gombolyag… 🙁
Az én technikám a gyors tekerés volt… ” 😉 – mesélte Zsombor. 

Fonalat gombolyítani tudunk, ha van egy fonalgömbünk, vagy csinálunk… 
És, ha csak cérnát tekerünk fel, az is tekergetés,
csak kissé más fogást igényel a cérna tartása. 😉 
Mivel vékonyabb a cérna, mint a fonal, így lassabban haladunk vele,
ha szépen szeretnénk visszatekerni. 😉 
Jó ötlet kipróbálni ezt a variációt a gyermekekkel. 😀 

Fonaltekerés 5.

Melyik kezembe fogjam a gombolyagot? 

„Gergő 10 éves szépen forgatva,
magától feltekerte a fonalat, minden gond nélkül.
A fonalat tekeri a gombolyagra. 😉 

Fonaltekerés 6.

A Máté 7 éves kicsit „belekeveredett” a jobb-bal kézbe,
nem tudta eldönteni, melyik kezével tekerje
és melyik keze legyen a „gombolyag” fogó.
Azt hiszem, még kérdéses, hogy jobb vagy bal kezes lesz.”

Idősebb korban rendezettebb már a kezek és a szemek koordinációja,
így a fonal feltekerése általában már nem okoz gondot. 😉 
Kisebb gyerekek esetében a próbálkozás, tapasztalatszerzés a legfontosabb,
amelyben kiderül, hogy vajon melyik kezünkkel tekerjünk
és melyikkel fogjuk majd a gombolyagot. 😉 
A sok-sok tevékenységek által ügyesednek a kezek és kiderül,
hogy melyik kézé lesz a „főszerep”. 
Sőt olyan is előfordul, hogy tevékenység függő,
hogy a jobb vagy a bal kéz ügyesebb. 😉 

A gyermekünk fogja tudni, hogy melyikkel írjon,
melyik tevékenységet melyik kezével végezze el… 😉 

Fonaltekerés 8.

„Emma óvodás korában tanult fonalat gombolyítani az oviban.
Nagyon szereti, most 8 éves és már nagyon profin megy neki.
Van saját fonalas fiókja sok színes fonallal, amiből sokat alkot.”

Örülök annak, hogy vannak olyan ovik, ahol a fonaltekerés is a tevékenységek része.
Sok kisgyerek szeret a fonalakkal játszani, nem csak tekergetni,
hanem szőni vele, hurkapálcikára „fonalpókhálót” tekerni.
Színes fonalakat feldarabolni, és képet készíteni stb. 

Fonaltekerés 7.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Köszönöm, hogy bekapcsolódtatok a fonaltekerős játékba és ilyen sokat tanulhattunk tőletek, mert leírtátok nekünk a tapasztalataitokat. Minden tevékenységgel sokat fejlődhetünk, gyakorolhatunk, hogy ügyesebbek és kreatívabbak legyünk. Próbáljatok ki sokféle alkotó tevékenységet, mert a legjobb fejlesztés a kreativitás! És természetesen a szabadban töltött játék, amitől jól érzed magad és kellemesen elfáradsz… 

Legyen mesés minden napotok! 

😀

Bízom benne, hogy sokan kedvet kaptak a fonaltekeréshez!
Próbáljátok ki és írjátok meg
a tapasztalataitokat a Mesés gyöngycsibe klubba!  

😀

Ti is szeretnétek megismerni a gyöngycsibéket? Igen? 😀

Akkor olvass bele a mesékbe! 😉
És, ha tetszik mutasd meg kisgyerekes ismerőseidnek is!

Nézd meg a rólunk készült mesés videót is!

Köszönöm!

Csatlakozz Te is a Mesés gyöngycsibe klubba… 😉!
Ismerjük meg a gyöngycsibés meséket együtt! 😉 Várlak a gyöngycsibéimmel… 

Szólj hozzá!