Süni csoport és a gyöngycsibék

Tavasszal a Bigyi-Bogyó gyöngycsibék és barátaik Facebook oldalon meghirdetett “3 csomag 9 intézmény 💗 Gyereknapi pályázat 👧🧒🐥 egyik nyertese Dávidné Gonda Rozália volt, aki kedves szavakkal mutatta be Süni  csoportját és ajánlotta 2 pedagógus társát a pályázatba.  Megbeszéltük Rozáliával, hogy hamarosan újra beszélgetünk és majd mesél az ovisairól. 😉 

Most ennek is eljött az ideje, át is adom a szót… 

Nagyon örülök a lehetőségnek, hogy bemutathatom az Arany Óvodát, amely Gyömrőn található és lassan 100 éve, 1928 óta várja a kisgyermekeket. Jelenleg közel 200 „aranyos óvodás” okosodik, fejlődik, erősödik és szerez egyre több tudást önmagáról és az őt körülvevő világról a 7 csoportunk valamelyikében. 😉 Az óvoda aulájában az intézmény logója díszíti a falat, ahol fogadjuk a kedves vendégeinket.

arany óvoda

A Süni csoportban jelenleg 29 középsős korú kis lurkó teszi örömtelivé a mindennapjainkat. Gyermekeink kiegyensúlyozottak, kedvesek, empatikusak és érdeklődőek. Kis közösségünk tagjai könnyen motiválhatók: napról napra kíváncsian várják az újabbnál újabb játékokat és fejlesztő tevékenységeket. A csoport kabalaállatkája, a Süni, már a közelgő ünnep miatt, új barátokkal karöltve várja a kisgyermekeket. 😉 

süni csoport

Reggeli megérkezés a Süni csoportba

A napirendünk ismétlődése, és a jól kialakított szokás-és szabályrendszerünk úgy érzem, nyugalommal tölti el a kis Sünikéket, így a magas létszámunk ellenére sem jellemzőek a konfliktusok. Mind örömmel és mosolyogva érkeznek az oviba. Kötődnek egymáshoz, és a csoportban dolgozó felnőttekhez (pedagógiai asszisztens, dajka néni és én) egyaránt. A bejáratnál elhelyezett „Megérkeztem táblán” már figyelik, megjött-e már a játszópajtásuk. Ha valaki megbetegszik, hiányolják és érdeklődnek utána.

megérkeztem tábla

Rendrakás…

Rendrakásnál, a játékok helyére tételét már ismert ritmusok és dallamok (Dolgozni szaporán, Keress kopó, Pakolás, pakolás…) kísérnek. Amikor már minden a helyére került, a csoportunk kabalája, a plüss süni megsimogatja a gyerekek buksiját, megszámláljuk, hogy hányan jöttek aznap oviba, majd az „interaktív évszaktáblán” megbeszéljük és beállítjuk az adott napra vonatkozó adatokat (Milyen évszak van? Milyen nap? Milyen az időjárás…). Úgy érzem, hogy a szemléletességének köszönhetően jobban rögzülnek így ezek az ismeretek a kis fejecskéikben.

Naptár ovisoknak

Mindennapos torna…

Az ezt követő mindennapos tornát szintén próbálom változatossá tenni: van, hogy mondókára, van, hogy zenére, de előfordul, hogy egy történetbe ágyazva erősítjük az izmaikat, ügyesítjük mozgáskoordinációjukat. A folyamatos mosdózás és terítés után, a közösen elfogyasztott tízóraiból nyernek új energiát az ezt követő újabb és újabb tevékenységekre. Ezeket általában az adott évszaknak, ünnepnek vagy jeles napnak megfelelően tervezem meg.

karácsony óvoda

Szorosan kapcsolódnak heti témáinkhoz a felkínált versek, mesék, énekek, mondókák, vizuális tevékenységek, valamint a mozgás is. Ezek nem válnak el egymástól teljesen, hiszen törekszem a komplexitásra, és a minél több érzékszervre ható ismeretszerzésre, ismeretátadásra: például gyurmázás, festés, rajzolás közben énekelünk, verselünk, beszélgetünk a pl. az állatok témakör feldolgozásánál. 

Állatok és a gyöngycsibés mesék

Tavasszal megismert gyöngycsibés mese szereplőit is beleszőttük a témakörbe. 😉 , 
Szeretgettük és számlálgattuk a gyöngycsibéinket. 😉
És “Kotyi Kata és Kukori Kázmér” nevét is megemlítettük. 😉

csibe montázs ovi

Azután báboztunk, verseltünk és énekeltünk,
készítettünk kakas bábokat… 😉
Lerajzoltuk a kedvenc állatainkat és levélsünit barkácsoltunk
a gyermekek által gyűjtött, préselt levelekből. 😀 

kedvenc állatkák ovi

 A „rajzolós asztalunk” az egész nap folyamán várja az alkotni vágyókat.
Hamar felismertem, hogy vannak köztük igen tehetségesek is,
hiszen 4 éves koruk ellenére többen igen részletesen és kreatívan,
akár több technika együttes alkalmazásával készítik el produktumaikat.

Szeretnek gyurmázni, festeni, ragasztani, barkácsolni, bábokat készíteni,
gyöngyöt fűzni (koruknak megfelelően nagyméretűeket)…
Mindezek fejlesztik finommotorikájukat, szem-kéz koordinációjukat,
kreativitásukat, szépérzéküket, szerialitásukat, eszközhasználatukat. 😀 

Gyöngyfűzés - süni csoport

 Örömmel vesznek részt nem csak az egyéni,
de a közös projektek elkészítésében is.
A tehetséggondozás jegyében
nemrég egyéni pályaműveket küldtünk a „Kata napi rajzpályázatra”,
amelyeknek reméljük, hogy a tyúkanyó nagyon örült. 😉 

Rajzok Kotyi Katának

Boldogan jöttek ajándékot készíteni a névnapos Kotyi Katának,
hiszen az ünnepeltre szinte barátként tekintenek már.
A tavasszal nyert könyvet, amelyben Kata szerepel,
közösen bontottuk ki nagy izgalmak közepette.
Ezekre a pillanatokra még mindig emlékeznek, hiszen a mese szereplői,
a kis gyöngycsibék azóta is ott csücsülnek az egyik polcon,
egy az udvaron talált kis fészekben,
hogy igazán otthonosan érezzék magukat köztünk.

A történeteket már jól ismerik,
hiszen többször elolvastuk már azokat a délelőtt folyamán,
de gyakran ebéd után is ennek kíséretében szenderülnek álomba.
A folytatólagossága és a történet ismerete megnyugtatja őket,
növeli biztonságérzetüket,
így az álommanók hamar tudják tenni a dolgukat.

mesekönyv fészekkel

Nagyon szeretik a gyermekeink az irodalmi műveket, én pedig szívesen keresgélek mind a kortárs és klasszikus irodalmi művek, mind a népmesék gyöngyszemei közül. Minden nap ellátogatunk vagy az „Ovi Moziba” (diavetítőzünk) vagy pedig „elrepülünk” a kis Sünikékkel a „Mesék és a Versek Birodalmába”.

Miután a már ismert és megszokott mondóka segítségével elvarázsoljuk közösen a csoportunkban lévő szőnyeget repülő varázsszőnyeggé, becsukjuk a szemünket és szállunk a különleges világ felé. Eközben fejlődik fantáziájuk, szókincsük, memóriájuk, kifejezőkészségük, elmélyítjük az együvé tartozás élményét, valamint a meséken és verseken át értékeket közvetítünk.

“Üveg-hegyeken túl”

Az „Üveg-hegyeken túli” cselekményeken keresztül megtanulják az igazmondás, a segítségnyújtás, egymás elfogadásának és segítésének fontosságát; találkoznak a környezetünk, a szülőföld és a család értékeinek megbecsülésével – zárta szavait Rozália. 

Kedves Rozália! 

Köszönöm, hogy megismerhettük a csodálatos ovisaidat, akik ilyen lelkesek, ügyesek és kreatívak. Gratulálok a csoportban végzett kiemelkedő munkátokhoz! Jó volt látni, hogy a mese a leghatékonyabb arra, hogy megtanulják a fontos dolgokat, tudnivalókat a gyerekek. 😉

Legyen mesés minden napotok! 

😀

 Ti is szeretnétek megismerni a gyöngycsibéket? Igen? 😀

Akkor olvass bele a mesékbe! 😉
És, ha tetszik mutasd meg kisgyerekes ismerőseidnek is!

Nézd meg a rólunk készült mesés videót is!

Köszönöm!

Létrejött a Mesés gyöngycsibe klub… 😉
Csatlakozz Te is! Ismerjük meg a gyöngycsibés meséket együtt! 😉 Várlak a gyöngycsibéimmel… 

Szólj hozzá!