Közeledik húsvét, ezért egy különleges rajzpályázatot írtam ki néhány hete, a címe: Pályázz, hogy rajzolhass! Ennek a pályázatnak az volt a lényege, hogy most nem én hirdettem rajzpályázatot, hanem a a tanító nénik a saját osztályukban. Ez a felhívás abban egyedi, hogy a pedagógusok szervezik a rajzpályázatot, de én adom hozzá a gyöngycsibés ajándékokat. A pályázók közül én választottam ki azokat az intézményeket, melyek „rajzolhattak” az ajándékokért. 😉 Folytassuk a sort a kis iskolásokkal! 😉
Az egyik nyertes Mónika néni volt az 1. osztályos tanítványaival,
akik az Ácsi Gárdonyi Géza Általános Iskolába járnak,
ismerjük meg őket! 😉
Az osztályomba 26 kisgyerek jár,
régebben több alkalommal is találkoztunk velük:
kézműves és énekes foglalkozáson az óvodában,
az iskolában részt vettek egy sportos-mozgásos órán,
és nyár végén egy zenés-rajzos Iskolanyitogatón voltak.
😉
Az iskola nagy változást hozott az életükbe,
mert az óvodából az iskolába való átmenet nem egyszerű sem a szülőknek,
sem a gyerekeknek.
A kialakított mindennapos rendszer nyugalommal tölti el őket,
hamar beleszoktak az iskola rendjébe. 😉
Közös érdekünk, hogy jó osztályközösség alakuljon ki.
Színes osztályprogramok szervezésével segítjük ezt elő.
Az osztály kabalaállatkája a Kisvakond, ami nagyon tetszik a gyerekeknek,
egy kicsit visszaidézi az óvodai napokat.
😀
Csatlakoztunk a „Pályázz, hogy rajzolhass!” felhíváshoz,
és megnyertük a lehetőséget a húsvéti gyöngycsibés rajzpályázatra,
amelyre az egész osztály lelkesen készült.
Igazi kisgyerekek, aki szeretnek játszani, énekelni,
rajzolni, barkácsolni, vagyis alkotni.
A gyöngycsibés mese megismerése után elkezdtük a rajzolást…
Sokszínű kreativitás lehetőségei
A rajzóra és a technika óra mindig kapcsolódik a jeles napokhoz,
magyar népszokásokhoz, és az ünnepnapokhoz.
Ilyenkor különböző technikákkal megjelenítjük
az adott naphoz tartozó témákat: festéssel, rajzolással,
gyurmázással, hajtogatással – közben énekelünk is. 😉
A gyöngycsibés rajzokat is díszítettük egy kis zseníliával…
A gyöngycsibéket pedig egyedi módon „gyöngyösítettük”,
díszítettük ékszerkövekkel.
Ezek a technikák sokféle képességet fejlesztenek
és a a tanórákon úgy próbálom a
komplex művészeti nevelést kialakítani a gyerekekben,
hogy a meséket, mondókákat eljátsszuk.
Nemcsak a rajzórán rajzolunk,
hanem az énekórán is lerajzoljuk a dalokat,
vagy csak egyszerűen mozgással fejezzük ki.
Most pedig izgatottan várjuk az eredményhirdetést
– zárta szavait Mónika néni.
Kedves Mónika néni és Gyerekek!
Köszönöm, hogy pályáztatok és ilyen sok szép különleges rajzot készítettek.
A gyöngycsibéket nem egyszerű lerajzolni, de ti nagyon különleges módon megoldottátok a feladatot. Bízom benne, hogy majd később is szívesen olvassátok a gyöngycsibék vidám történeteit. A sok szép rajzért „cserébe” küldök egy meglepi csomagot, amelynek tartalma csupa-csupa gyöngycsibés ajándék lesz lesz. 😉 És ráadásként egy online gyöngycsibés mesemagazint kaptok.
Legyen mesés minden napotok! 😉
Szeretnék kiemelni egy rajzot a sok közül,
amelynek alkotója igazán „gyöngyösítette a gyöngyállatkákat.
Gratulálok az ötlethez Erik!
A mesés rajzaitokat keretbe foglaltam és egy albumba tettem.
A képre kattintva megtaláljátok az albumot,
amelyben minden rajz nagyobb méretben látható.
Mutassátok meg ismerőseiteknek is! 😉
És íme a 4 nyertes alkotás,
melyeket Mónika nénivel közösen választottunk ki,
övéké lesz a 4 dedikált Gyöngycsibék és barátaik mesekönyv. 😉
Legyen mesés minden napotok!
😀
Ti is szeretnétek megismerni a gyöngycsibéket? Igen? 😀
Akkor olvass bele a mesékbe! 😉
És, ha tetszik mutasd meg kisgyerekes ismerőseidnek is!
Nézd meg a rólunk készült mesés videót is!
Köszönöm!
Csatlakozz Te is a Mesés gyöngycsibe klubhoz… 😉!
Ismerjük meg a gyöngycsibés meséket együtt! 😉 Várlak a gyöngycsibéimmel…