Néhány napja gyöngyös délelőttöm volt Győrben a Hintaló Fejlesztőházban. Mielőtt a mesés gyöngyös óráról mesélnék, Lovász Józsa Fruzsina bemutatja röviden a fejlesztőházat és a hozzá kapcsolódó programot:
Minden szeptemberben országszerte több helyszínen
új iskola előkészítő csoportok indulnak azoknak a gyermekeknek,
akik a következő év szeptemberében kezdik az iskolát!
Az Áthidaló Program alap tematikája szerint az oktatók 8 hónapon keresztül,
hetente egyszer 60 perces,
kis létszámú csoportos foglalkozásokra várják a gyermekeket!
Jelentkezni az Áthidaló weboldalunkon lehet.
Az oldalon található térképes keresőnk segítségével
a szülők könnyen megtalálhatják a hozzájuk legközelebbi szakembert!
A Hintaló Fejlesztőházban én foglalkozom a gyerekekkel – zárta szavait Fruzsina.
(Amennyiben kérdésed van, akkor a képre kattintva eljuthatsz Fruzsinához) 😉
Miután a gyerekek elfogyasztották a tízórait, elhelyeztük a kis asztalkákat a gyöngyfűzéshez. Csillagvirág fűzését terveztem, mert ezen lehet legkönnyebben megtanulni a gyöngyfűzési alapokat. 😉
A gyöngyöket sajtos dobozba öntöttük, mert így nem gurulnak szét
és a kis kezek könnyebben beleférnek. 😉
A virágszirmok első két sorát előfűztem
és abból választottak színt a gyerekek.
Meglepődtem, hogy csupa világos színt kértek:
lilát, rózsaszínt és a pirosat nem… 😉
A fiúk pedig a kékes lila mellett döntöttek.
Ezek irizáló gyöngyök, különleges színhatást adnak,
ha hagyományos viaszgyöngyökkel kombináljuk,
akkor az irizálás jobban “látszik”. 😉
Fűzzünk csillagvirágokat!
A gyöngyök 4 mm-esek voltak, melyeket az fűzés elején kicsit nehéz volt megfogni,
de utána nagyon ügyesen bántak vele.
A sorok szembefűzéssel (cicázással) készültek,
ami eléggé nehéz feladat, hiszen két irányba mennek a drótok.
Volt, akinek mindjárt sikerült, de volt olyan,
akinek az elején többet kellett segíteni,
hiszen a szembefűzött drótokat nem volt egyszerű megfogni. 😉
Kitartóak, türelmesek voltak
és 2-3 szirom után többen szinte önállóan dolgoztak. 😀
A virágok szirmai 1-2-3-4-3-2-1 db gyöngyökből álltak,
de kipróbálták az 1-2-3-2-1 db-os variációt is. 😉
Nagy figyelmet igényelt a szirmok megfűzése,
hiszen nem csak a gyöngyök darabszámára kellett ügyelni,
hanem a színek váltakozására is. 😉
A lányok vegyes nagyságú szirmokat fűztek,
így még különlegesebbek lettek a virágok. 😉
Fontos volt a virágok közepe is, hiszen így lett még egyedibb. 😉
És itt egy újabb fotó, melyen intenzívebben látszódnak a gyöngyvirágok színei. 😉
Kattints a képre és megtalálod a Hintaló Fejlesztőházat! 😉
Menjünk horgászni!
A gyöngyvirágok fűzése közben egy kicsit elfáradtak a gyerekek,
de “nincs pihenés”, most horgászni fogunk!
😀
A gyöngyvirágok fotózása nem volt egyszerű a kék asztalokon,
de most a gyöngyhalak vígan úszkáltak a “kék tengerben”. 😉
Néhány gyöngyhal került a “tengerbe” és mindenki választhatott egyet. 😉
A gyöngyhalakat csoportosítottuk színek szerint,
szemek szerint, fejek és testek színét is megfigyelve. 😉
A gyöngyhalakat “visszadobtuk a tengerbe”…
Mindenki kihalászta az előbb kiválasztott halat és elmondta,
hogy milyen színű gyöngyökből van fűzve. 😉
A mágneses horgászbottal ügyesen bántak.
Kicsit nehezítettük a feladatot, mert 3 halat kellett kifogni.
A gyerekek izgatottan nézték, hogy vajon az ő haluk is horogra akad-e?
Kiét fogták ki többször? 😉 És most már a “visszadobás” se volt egyszerű,
mert 3 halat kellett levenni a “horogról”. Kicsit beszélgettünk a mágnesről is. 😉
Ismerjük meg a gyöngycsibés mesék szereplőit! 😉
Volt gyöngyfűzés, játék a gyöngyhalakkal
és most jöjjön egy kis gyöngyös mese és játék!
😀
A gyöngyfűzés világába vezetnek bennünket a gyöngycsibés mesék,
melyeknek a szereplői gyöngyállatkák. 😉
A “mesekönyvre” kattintva beleolvashatsz a mesékbe. 😀
Nem csak a mesekönyv oldalain,
hanem kézbe fogva is megnézhették a gyerekek a gyöngycsibés mese szereplőit.
Segítő mondatokkal sok gyöngyállatka nevét ki is találták…
pl. Csoki kutya és Nuti (nutella) cica nevét.
A színes gyöngyöknek is újra fontos szerepe volt,
hiszen a kis gyöngycsibéket a fejükön lévő “gyöngybúbok” segítségével
tudjuk megkülönböztetni. 😉
16 gyöngyállatkával ismerkedtek meg a gyerekek, és ez 16 nevet jelent.
Hűha! Ez nagyon sok!
Valóban, ezért “pihenésképpen” újra játszunk és közben memorizálunk. 😀
A memóriakártyákon megtaláljuk a 16 meseszereplőt.
Mivel még éppen, hogy csak megismerkedtünk velük,
ezért a játék egyszerűbb variációjával játszottunk.
Az asztalra került a 2 x 16 db kártya, de most a képeket felülről látjuk. 😀
Az összekevert kártyák között kellett párokat keresni, de nem szabadott hozzányúlni. 😉
A gyerekek váltakozva kaptak lehetőséget a kiválasztott kártyapárok kiemelésére.
Minden kiemelés után megbeszéltük újra a gyöngyállatkák neveit.
Nagyon ügyesen párosítottak, és egyre többnek tudták már a nevét is. 😉
Kedves Fruzsi néni és Gyerekek!
Köszönöm, hogy ilyen lelkesek és ügyesek voltatok a gyöngyfűzésben. Köszönöm, hogy a feladatokban és a játékban is figyelmesek és aktívak voltatok. Bízom benne, hogy hamarosan otthon is fűztök majd gyöngyöt és ti is gyöngycsibe mesekedvelők lesztek és majd lelkesen olvassátok ezeket a meséket, amikor megtanultatok olvasni. Olvasás órán majd használjátok a gyöngycsibés vonalzós könyvjelzőket is, amely matek órán is hasznos lehet! 😉
Legyen mesés minden napotok!
Kedves Olvasó!
Bízom benne, hogy Neked is tetszenek az ötletek és szívesen kipróbálnád.
Ha szeretnéd te is megtanítani gyermekednek a gyöngyfűzést,
akkor csatlakozz a Fejlesztő gyöngyöző csoporthoz! 😉
Ha komolyan gondolod a csatlakozást,
akkor válaszolj a belépéshez szükséges egyszerű kérdésekre is!
Köszönöm!